خانه » تعمیر یخچال بوش
تعمیر یخچال بوش

تعمیر یخچال بوش

بازه قیمتی تعمیرات یخچال بوش

۱۲۰/۰۰۰ – ۹۵۰/۰۰۰ تومان

شماره تماس نمایندگی

فرم درخواست خدمات

"*" indicates required fields

کاربران گرامی اس پی یار، در صورت نیاز به تعمیرکار یخچال بوش هم اکنون از طریق راه های زیر اقدام نمایید:

هزینه تعمیر یخچال بوش

هزینه های تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش به عوامل مختلفی وابسته است. به همین جهت نمیتوان قیمتی واحد برای تعمیرات تعیین کرد. از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت عبارتند از:

  • نوع خرابی یخچال بوش
  • تعویض یا تعمیر قطعه
  • قطعه اصل یا فیک

بنابراین بهترین کار برای آگاهی دقیق از هزینه ها تماس با مشاورین مرکز اس پی یار است. شماره تماس: 02191001912

با اینحال برخی از تعرفه های تعمیرات یخچال بوش به شرح زیر است:

خرابی قطعههزینه تعمیر یخچال بوش
تعمیر موتور یا کمپرسور یخچال بوش380/000 – 3/500/000
تعمیر برد یخچال فریزر بوش450/000 – 1/250/000
تعمیرات ترموستات  یخچال بوش180/000 – 450/000
تعمیر فن یخچال فریزر بوش180/000 – 850/000
تعمیرات تایمر یخچال بوش220/000 – 450/000
تعمیر لولای درب یخچال بوش120/000 – 180/000
تعمیر اواپراتور یخچال فریزر Bosch500/000 – 1/200/000
تعمیرات آبسردکن یخچال بوش180/000 – 480/000
تعمیر یخساز یخچال Bosch350/000 – 1/000/000
تعمیرات سنسور دیفراست یخچال بوش350/000 – 750/000
تعمیرات رله اورلود یخچال بوش150/000 – 350/000

نمایندگی تعمیر یخچال بوش در تهران

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش Bosch به صورت تخصصی و با قطعات اورجینال در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران انجام می‌شود. در این مقاله با مجموعه خدماتی – آموزشی اس پی یار همراه باشید تا با خدمات نمایندگی یخچال بوش آشنا شده و در ادامه نحوه عیب یابی یخچال بوش را نیز یاد بگیرید.

اگر یخچال Bosch شما خراب شده و به دنبال مرکزی مورد اطمینان برای تعمیر و عیب یابی آن هستید، کافیست با اس پی یار تماس بگیرید و از خدمات ویژه مرکز بهره مند شوید. خدمات مرکز را میتوان به شرح زیر بیان کرد:

  1. تعمیرکاران یخچال فریزر و ساید بوش با تجربه بالا
  2. گارانتی خدمات به مدت 1 سال
  3. مشاوره و عیب یابی رایگان تلفنی
  4. تعمیرات یخچال بوش در محل

در ادامه این بخش با تعمیرگاه لوازم خانگی اس پی یار همراه باشید تا به بررسی هریک از این خدمات بپردازیم.

مطالعه بیشتر: چنانچه قصد تعمیر یخچال گلدستار را دارید، میتوانید با مجموعه خدماتی – آموزشی اس پی یار تماس بگیرید.

برای اطلاع از مراحل تعمیر یخچال فریزر بوش و دلیل اینکه چرا اس پی یار برای تعمیر انتخاب کنید، میتوانید پادکست زیر را گوش دهید.

1. تعمیرکاران حرفه ای یخچال بوش

مجموعه اس پی یار به منظور حفظ سطح دانش تکنسین ها و تعمیرکاران یخچال بوش، سالانه دوره های آموزش تخصصی تعمیرات را برای آن ها برگزار می‌کند. تعمیرکاران با عیب یابی جدیدترین مدل های یخچال فریزر، اک درب، دو درب، فریزر، بالا، فریزر پایین، ساید بای ساید و … آشنایی کامل دارند.

2. ارائه ضمانت نامه تعمیر یخچال Bosch

به منظور آنکه نگرانی های کاربران نسبت به کیفیت خدمات و قطعات برطرف شود، ما برای تعمیرات یخچال بوش ضمانت های 1 ساله را فعال نموده ایم. در این مدت هرگونه خرابی و مشکل در قسمت خراب شده با حضور مجدد تعمیرکار و به صورت رایگان تعمیر میگردد.

3. مشاوره رایگان و عیب یابی تلفنی

بسیاری از خرابی های یخچال فریزر و ساید بوش ممکن است جزئی بوده و با مشاوره تلفنی با کارشناسان مجموعه برطرف شود. مشاوره کاملا رایگان بوده و هزینه ای از کاربران اخذ نمیگردد.

4. تعمیر یخچال Bosch در محل و خانه

اگر یخچال شما خراب شده و نسبت به جا به جایی دستگاه تا تعمیرگاه یخچال بوش نگرانی هایی دارید، میتوانید از خدمات تعمیر در محل مجموعه اس پی یار استفاده نمایید. از مزیت های تعمیر در محل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر یخچال بوش در زمان سریع تر
  • عدم جا به جایی دستگاه تا تعمیرگاه
  • کاهش هزینه تعمیر یخچال بوش تا 50 درصد

آموزش عیب یابی و تعمیر یخچال بوش

در این بخش به بررسی علت ها و نحوه رفع مشکلات رایج در یخچال ساید بای ساید و فریزر بوش خواهیم پرداخت. توصیه اکید تعمیرکاران بر آن است که در صورت نداشتن دانش فنی در این زمینه، بهتر است از افراد کاربلد نمایندگی تعمیر یخچال بوش کمک بگیرید.

یخ زدگی یک مشکل رایج است که در بسیاری از یخچال ها اتفاق می‌افتد. هنگامی که هوای گرم و مرطوب وارد  یخچال شود، یخ زدگی در داخل یخچال تشکیل می شود. این یخ زدگی معمولا در اطراف کویل های اواپراتور یخچال یا داخل فریزر زمانی که جریان هوا کافی وجود ندارد اتفاق می افتد. در ادامه به برخی از دلایل یخ زدگی و نحوه رفع آن می پردازیم:

  • مشکلات در چرخه یخ زدایی

امروزه اکثر یخچال ها مجهز به سیستم یخ زدایی خودکار هستند که از یک تایمر تشکیل شده است که تشخیص می دهد چه زمانی یخ زدگی ایجاد شده است. سپس بخاری یخچال را فعال می‌کند تا یخ زدگی روی کویل ها را تبخیر کند. بسته به نحوه‌ی استفاده از یخچال و سرعت ایجاد برفک، عمل یخ زدایی انجام می شود. هر چیزی که بر اجزای سیستم یخ سازی تأثیر بگذارد احتمالاً بر عملکرد آن تأثیر می گذارد و بنابراین توانایی آن در تبخیر یخ را به خطر می اندازد.

  • گردش هوا

اگر هوای خنک از دستگاه عبور نمی کند، ممکن است زمانی که هوای سرد با هوای گرم و مرطوب برخورد کند، یخ ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، هرگز نباید دریچه های هوا را مسدود کرد و یخچال نباید شلوغ یا پر از مواد غذایی باشد.

  • مشکلات درب

بروز مشکل در درب یخچال نیز می‌تواند منجر به یخ زدن یخچال شود. این اتفاق زمانی می افتد که درها بسته نمی شوند یا به درستی درزگیری نمی شوند. بنابراین هوا وارد محفظه ها شده و منجر به تشکیل یخ شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید درهای دستگاه به خوبی بسته شود تا از ورود هوا جلوگیری شود.

  • یخ ساز معیوب

در برخی از مدل های یخچال، اگر دریچه های آب بندی به درستی بسته نشده باشند، هوای گرم می تواند از طریق یخ ساز وارد محفظه ها شود. فلپ ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید شکسته نشده اند و می توانند به درستی بسته شوند.

از عللی که باعث ایجاد این مشکل میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم نبودن دما

  • ممکن است دمای آن در درجه های بالا قرار داشته باشد و خنکای لازم را ایجاد نکند.
  • پس این قسمت را چک کنید.
  • اگر دمای آن خیلی بالاست آن را دو درجه کاهش دهید و اگر مشکل حل نشد با نمایندگی تعمیر یخچال بوش تماس بگیرید.

باز و بسته کردن بیش از حد درب:

  • یکی دیگر از دلایل خنک نکردن یخچال بوش، این است که در فاصله های کم، درب یخچال bosch مدام باز شود.
  • این کار باعث می شود مدام هوای محیط وارد دستگاه شود و تا میخواهد خنک شود مجدد درب باز و هوای گرم وارد میشود.
  • البته اگر لاستیک درب خراب باشد، مانند همین مورد عمل می کند.

سایر موارد:

  • خرابی موتور
  • فن
  • برد الکترونیکی
  • کم شدن گاز
  1. تیغه فن یخچال بوش

اگر یخچال شما سر و صداش بلند است، به خصوص وقتی یکی از درها باز می شود، ممکن است پره های اواپراتور یا فن کندانسور مشکل داشته باشند. ابتدا تیغه فن اواپراتور را در فریزر پشت پنل پشتی بررسی کنید. سعی کنید آن را با دست بچرخانید. اگر تیغه فن آزادانه نمی چرخد، بررسی کنید که آیا تیغه به چیزی ساییده شده یا چیزی در تیغه گیر کرده است. علاوه بر این، تیغه فن کندانسور را در پشت زیر یخچال بررسی کنید تا مشخص شود که آیا مسدود شده است یا خیر.

  1. فشار کم آب از منبع خانه

فشار آب خانه ممکن است ناکافی باشد. شیر ورودی آب، آب را به دستگاه پخش کننده آب می رساند. شیر ورودی آب برای عملکرد صحیح به حداقل psi 20 نیاز دارد. جریان آب را بررسی کنید و فشار را آزمایش کنید تا مشخص شود که آیا فشار حداقل 20 psi است یا خیر.

  1. موتور فن اواپراتور یخچال بوش

هنگامی که موتور فن اواپراتور در فریزر پشت پنل از کار می افتد، اغلب صدای زیادی ایجاد می کند. این صدا با باز شدن درب یخچال بسیار بیشتر خواهد شد. اگر فن اواپراتور نویز دارد، آن را تعویض کنید.

  1. مجموعه کنترل دمپر یخچال بوش

در بسیاری از یخچال‌ها از مجموعه کنترل دمپر برای کنترل جریان هوا مناسب، از محفظه فریزر به محفظه یخچال استفاده می شود. با بالا رفتن سن مجموعه کنترل دمپر، باز و بسته شدن درب دمپر می تواند با صدای بلند یا پر سر و صدا انجام شود. اگر مجموعه کنترل دمپر پر سر و صدا شده است، می‌توانید مجموعه قدیمی را با یک مجموعه جدید جایگزین کنید.

  1. یخچال تراز نیست

اگر یخچال تراز نباشد، می تواند لرزش یا سر و صدا داشته باشد. مطمئن شوید که دستگاه تراز و پایدار است. اکثر پایه‌ها یا غلتک‌های جلویی یخچال قابل تنظیم هستند.

  1. مونتاژ یخ ساز یخچال بوش

اگر یخچال صدای بلندی در نزدیکی یخ‌ساز ایجاد کند، ممکن است موتور محرک یا ماژول موتور یخ‌ساز خراب شده است. در حالی که برخی از اجزای یخ ساز، مانند موتور محرک یا ماژول، ممکن است برای مدل های منتخب جداگانه فروخته شوند. ممکن است لازم باشد کل مجموعه یخ ساز را خریداری و جایگزین کنید.

  1. موتور فن کندانسور یخچال بوش

ممکن است چیزی در تیغه موتور فن کندانسور گیر کرده باشد یا بلبرینگ موتور فن کندانسور مشکل داشته باشد. موتور فن کندانسور معمولاً در زیر یخچال و در نزدیکی پشت قرار دارد. یخچال را از دیوار بیرون بکشید و پانل دسترسی عقب را برای دسترسی به آن بردارید.

  1. کمپرسور یخچال بوش

اگر صدا از کمپرسور می آید، ممکن است کمپرسور از داخل آسیب دیده باشد. قطعات داخلی کمپرسور می توانند در طول زمان فرسوده شوند و صدایی بیش از حد معمول ایجاد کنند. کمپرسور معمولاً در زیر یخچال و در نزدیکی پشت یخچال قرار دارد. یخچال را از دیوار بیرون بکشید و پنل پشتی را بردارید تا به آن دسترسی پیدا کنید. کمپرسورها اغلب سالها پس از ایجاد صدا کار می‌کنند. با این حال، اگر کمپرسور شما صدا ایجاد می کند، توجه داشته باشید که ممکن است خراب باشد. کمپرسور باید توسط تکنسین مجاز تعویض شود.

  1. کمپرسور نویز دارد

هنگامی که کمپرسور یخچال برای اولین بار روشن می شود، ممکن است از آن صدا شنیده شود. اما بعد از چند دقیقه صدا قطع خواهد شد.

  1. شیر ورودی آب یخچال بوش

اگر سر و صدای یخچال بلند است، به خصوص زمانی که یخ ساز در حال پر شدن است، ممکن است دریچه ورودی آب معیوب باشد. شیر ورودی آب یک شیر کنترل شده الکتریکی است که برای تامین آب یخچال و یخ ساز باز می‌شود. با گذشت زمان، رسوبات معدنی می‌توانند در داخل شیر آب جمع شده و جریان آب را محدود کنند. اگر دریچه ورودی آب بلند یا پر سر و صدا است، آن را تعویض کنید. سعی نکنید شیر ورودی آب را تعمیر کنید زیرا برداشتن شیر می تواند به آن آسیب برساند.

مهم ترین موردی که می توانید بررسی کنید جریانات برقی است. ممکن است هر چیزی که باعث انتقال جریان برق می شود مشکل داشته باشد برای مثال:

  • اگر برق اصلی و پریز مشکل داشته باشد، باعث میشود برق به دستگاه نرسد و در نتیجه روشن نشود. برای حل آن جریانات را بررسی کنید.
  • برد یخچال سوخته باشد. برد یکی از قطعات اصلی است که اگر هر گونه خرابی یا سوختی در آن ایجاد شود مانع از کارکرد دستگاه میشود.
  • حتی ممکن است کمپرسور دستگاه معیوب شده باشد. این مورد نیز باعث روشن نشدن و کارنکردن می شود.

برای عیب یابی و تعمیر یخچال بوش به خاطر این مشکل، نیاز به تکنسین متخصص است. اما به صورت کلی از علل آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشکل در شیر برقی باعث می شود عملکرد یخساز مختل شود. برای حل آن حتما با تعمیرکار یخچال بوش در محل تماس بگیرید. چون نیاز به جا به جایی دستگاه نیست و در منزل نیز مشکل شما حل میشود.
  • اگر سنسور یخساز خراب شده باشد، نمیتواند تشخیص دهد نیاز به ساخت یخ ساز است و به این شکل مشکل ایجاد میکند. پس باید سنسور تعمیر شود.
  • یخساز یک برد مخصوص دارد که اگر معیوب شود این مشکل را ایجاد می کند. اگر مشکل در آن باشد یا باید تعویض یا تعمیر شود.
  • این مشکل چیزی نیست که نیاز به تعمیرکار یخچال بوش داشته باشد.
  • کافی است علت را بیابید و ضمن جلوگیری از تکرار آن برای پاک کردن با یک مخلوط آب و سرکه اقدام کنید.
  • چون بوی بد ممکن است به خاطر وجود غذاهایی باشد که درب پوشیده نداشتند و بو را پخش کرده اند.
  • یا غذاهای فاسد در یخچال وجود داشته یا اینکه مدت طولانی است درب آن را باز نکرده اید و هوای داخل آن تعویض نشده باشد.
  • در هر صورت کافی آن را از برق بکشید و بعد آن را تمیز کنید.

از موارد تاثیر گذار در کار کردن مداوم یخچال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است سنسور دما مشکل داشته باشد و یا هوای داخلی دستگاه گرم باشد.
  • در این صورت دستگاه مدام کار میکند تا هوای داخل را خنک کند.
  • کمپرسور ایراد داشته باشد، بازهم این مشکل ایجاد میشود. برای آنکه بدانید مشکل از کمپرسور است نیاز به تایید تعمیرکار متخصص دارید.
  • در نهایت مشکل در برد اصلی هم عامل دیگر برای این عیب می باشد. 

ارورهای یخچال فریزر بوش 

ارور یا خطا در یخچال بوش بیانگر بروز مشکل در قسمتی خاص از دستگاه است و درواقع راهنمایی برای کاربران و تعمیرکاران به شمار میروند. بسیاری از ارورها به راحتی قابل رفع هستند و برخی نیز نیاز به حضور تعمیرکار دارند.

به منظور بررسی دقیق این خطاها و دانستن علت هر یک از آن ها میتوانید مقاله ارور یخچال بوش را مطالعه فرمایید.

محفظه مخصوص یا جادویی در یخچال بوش

در مدل های جدید یخچال ساید بوش یک محفظه مخصوص یا جادویی تعبیه شده که کارایی فوق العاده ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. برای آگاهی از کاربردهای این محفظه میتوانید فایل صوتی زیر را گوش کنید:

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه امکانات این دستگاه و راهنمای این دستگاه، مطلب راهنمای یخچال بوش را مطالعه کنید.

شارژ گاز یخچال ساید بای ساید بوش

اگر گاز یخچال خالی شده باشد و نیاز به شارژ آن داشته باشید کافی است با نمایندگی تعمیر یخچال بوش در تهران تماس بگیرید تا این اقدام را سریعا انجام دهند.

برای این اقدام ما به شما اس پی یار را پیشنهاد می دهیم چون تعمیرکار در محل در کمترین زمان ممکن می فرستد.

برای اطلاع از دلایل تمام شدن گاز و علائم آن به مقاله علت خالی شدن گاز یخچال مراجعه نمایید.

نکات مهم در استفاده و نگهداری از یخچال بوش

شما با استفاده و نگهداری درست از این دستگاه می توانید باعث افزایش طول عمر آن و جلوگیری از یکسری از خرابی ها شوید.

  • درب دستگاه را بیش از اندازه باز نگذارید. برای مثال در حین تمیز کردن آن را از برق بکشید.
  • جایگاه آن حتما تراز باشد تراز نبود به مرور زمان خرابی های بزرگی به بار می آورد.
  • از وسایل گرمایشی دور باشد. زیرا اینگونه برای خنک نگه داشتن دستگاه مدام باید کار کند.
  • بیش از اندازه مواد غذایی در آن قرار ندهید.
  • حداقل 5 سانت با دیوار فاصله داشته باشد.
  • برفک زدایی آن را حداقل شش ماه یکبار انجام دهید.

سرویس یخچال بوش و جلوگیری از خرابی آن

  • با سرویس یخچال بوش به صورت دوره ای از خرابی آن جلوگیری نمایید.
  • شما زمانی که این دستگاه را چند ماه یکبار توسط یک متخصص سرویس می کنید، در واقع باعث میشوید تمامی بخش هایی از دستگاه که قطعات مصرفی هستند، به موقع تعویض شوند.
  • همچنین اگر یک قطعه کوچک معیوب شده باشد که توسط شما قابل مشاهده نباشد؛ توسط سرویس کار به موقع تعویض میشود و از خرابی های بزرگ تر جلوگیری می کند.
  • پس بدون هیچ درنگی برای ثبت درخواست سرویس یخچال بوش با اس پی یار تماس بگیرید.

علاوه بر آن می توانید برای تعمیر لباسشویی بوش نیز با این مجموعه تمای بگیرید. زیرا اس پی یار تمامی خدمات تعمیر برند بوش در انواع لوازم خانگی را به عهده می گیرد.

چرا اس پی یار برای تعمیر یخچال بوش

مراحل تعمیرات یخچال فریزر بوش در اس پی یار​

برای ثبت درخواست می توانید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در اس پی یار تماس بگیرید.
  2. مشکل خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.
  3. اگر مشکل شما قابل حل باشد، کارشناس با مشاوره رایگان تلفنی آن را به شما می گوید و حل می کند.
  4. اگر نیاز به تعمیرکار باشد، در کمتر از یک ساعت تکنسین به محل شما مراجعه می نماید.
  5. عیب یابی را انجام می دهد و برآورد هزینه را به شما ابلاغ می‌کند.
  6. در نهایت برای تعمیر و اصلاح مشکل دست به کار میشود.

10 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر یخچال بوش»

  1. سلام وقتتون بخیر ما یخچال بوش داریم چند روزیه صدای بوق یخچالمون قطع نمیشه و صفحه نمایش یخچالمون روشن نمیشه امکان داره راهنمایی کنید که علت صدای بوق چیه؟

    1. پشتیبان اس پی یار

      سلام دوست عزیز
      دلیل صدای بوق یخچال شما بعد از قطع و وصلی برق به برد الکترونیکی آن مربوط است. برای حل این مشکل میتوانید با کارشناسان یخچال بوش ما تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۱۹۱۲.

  2. مهتاب صدرائی

    با سلام. یخچال قدیمی بوش داریم، بعد از جابجایی یخچال به ظاهر صاف نیست، یا مشکل از کف آشپزخانه اس، آیا مشکل ایجاد می کنه؟

    1. پشتیبان اس پی یار

      سلام دوست عزیز
      تراز بودن یکی از نکات مهم میتوانید از تعمیرکاران یخچال بوش ما کمک بگیرید .

    1. پشتیبان اس پی یار

      سلام کاربر عزیز
      جواب قاطعی برای این سوال نیست، اما برند بوش یکی از برندهای معتبر در زمینه لوازم خانگی در دنیا است.

  3. سلام از دیروز یخچال بوش ما به صورت مدام داره کار می کنه و اصلا سرد نمی کنه. به نظر شما درجه اش تنظیم نیست یا خراب شده؟

    1. پشتیبان اس پی یار

      سلام کاربر گرامی میتوانید با نمایندگی تعمیرات یخچال بوش ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند (02191001912)

    1. پشتیبان اس پی یار

      سلام دوست عزیز
      دو علت اصلی میتونه باشه. ۱- فیلتر آب یخساز با بروز گرفتگی مواجه شده است (فیلتر اب را عوض کنید) و علت دوم مسدود شدن و یخ زدن آب در لوله است ( یخچال را جلو کشده و یخچال را از بیرون بکشید و روی لوله اب گرم بریزید )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
ثبت درخواست
پرسش و پاسخ